LOT kupił niemieckie linie lotnicze Condor – co to oznacza?

Jest w końcu pozytywna wiadomość po ogłoszeniu upadłości Thomasa Cook’a. Condor może dalej latać, ale pod nowym zarządem. W końcu czas poszukiwań nowego przewoźnika się skończył. Polskie linie lotnicze LOT wygrały przetarg wyprzedzając przy tym kilku innych chętnych inwestorów. Nowy właściciel został zaprezentowany na konferencji prasowej we Frankfurcie nad Menem. Taka decyzja ma wielki potencjał i Condor razem z LOTem mogą stać się jedną z wiodących linii lotniczych w Europie.

LOT, Star Alliance i Lufthansa

star alliance

LOT należy do Star Alliance, czyli największego sojuszu linii lotniczych na świecie. Założycielami Star Alliance (1997) są Scandinavian Airlines, Thai Airways International, Air Canada, Lufthansa oraz United Airlines. Warto dodać, że w 2019 roku LOT odnotował wzrost liczby pasażerów, a co za tym idzie wzrosły też znacznie obroty naszego rodzimego przewoźnika. Obecnie LOT ma w swojej flocie 80 samolotów, natomiast Condor dysponuje 60 samolotami. Niemieckie linie lotnicze wyspecjalizowały się w obsłudze lotów do klasycznych do słonecznych regionów w Europie oraz interesujących lotów długodystansowych. Ten ciekawy profil na rynku umocnił pozycję Condor’u jako wakacyjnej linii lotniczej. W tym samym czasie LOT wzmocnił swój „powietrzny ruch“ wakacyjny, a z Condor’em może osiągnąć jeszcze więcej. 

Z tego rozwoju sytuacji na pewno skorzystają klienci zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Ponadto LOT ma w planach do 2024 podwojenie liczby przewożonych pasażerów do 20 mln rocznie, co tłumaczyłoby dobrą decyzję o wystartowaniu w przetargu na zakup Condor’u.

Condor - linia lotnicza z wielkim potencjałem

condor

Po upadku brytyjskiego touroperatora Thomasa Cooka we wrześniu Condor nadal latał. Możliwe było to za sprawą rządowej pożyczki pomostowej, co ułatwiło poszukiwania nowego nabywcy Condor’u. Decyzja ta była jak najbardziej trafiona, bo linie lotnicze z siedzibą we Frankfurcie w ostatnich latach generowały głównie zyski i są odgrywały bardzo ważną rolę dla niemieckich touroperatorów. Oczywiście wcześniej Condor zredukował koszty zwalniając część pracowników administracji. W ten sposób firma stała się bardziej atrakcyjna dla potencjalnych kupujących. Dyrektor generalny Condor’u – Ralf Teckentrup – chciał w ten sposób nie tylko obniżyć koszty, ale również umożliwić sprzedaż firmy w całości.

LOT planuje inwestycje w Condor

samolot

Condor korzystał dodatkowo z samolotów Canadian Air Transat. W związku z tym Rafał Milczarski – prezes zarządu PLL LOT – rozważa zakup 20 nowych maszyn na trasy długodystansowe dla Condor’a. LOT korzysta obecnie z 15 nowoczesnych Boeingów 787 „Dreamliner“ na długich lotach, a ich wprowadzenie zmniejszyło zużycie paliwa o około 20%. Milczarski przyznał również, że chciałby zainwestować w rozwój Condor’u i może w przyszłości linie mogłyby wystartować z innych krajów jak na przykład z Austrii i Szwajcarii. Jednak Milczarski musi się upewnić, że taka ekspansja ma sens. Po przejęciu Condor’u prezes zarządu PLL LOT nie zamierza likwidować kolejnych miejsc pracy. Milczarski uzasadnia, że potrzebuje pracowników, aby móc rozwijać biznes i zadbać o lepszą przyszłość firmy.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wakacyjna Papuga 2025